1. Nazwa epoki i ramy czasowe
2. Rewolucja obyczajowa, kultura masowa epoki, rodzące się
totalitaryzmy
3. Filozofia - psychoanaliza Freuda, katastrofizm Spenglera
4. Grupy poetyckie:
à
Skamander – cechy ugrupowania; wiersze Juliana Tuwima („Do krytyków”, „Przy
okrągłym stole”)
à
Awangarda Krakowska – program poetycki Tadeusza Peipera, wiersz „Gmachy”
Przybosia
5. Cechy twórczości Marii Pawlikowskiej Jasnorzewskiej
(wiersze z podręcznika)
6. Cechy twórczości Bolesława Leśmiana (wiersze „W malinowym
chruśniaku”, „Topielec”)
7. Problematyka wierszy Józefa Czechowicza („legenda”, żal”)
8. Treść "Przedwiośnia" oraz następujące problemy:
- powieść
inicjacyjna (dojrzewanie bohatera, w tym interpretacja zakończenia
powieści, relacje z ojcem i matką, a także kobietami)
- powieść
polityczna (polityczny spór o Polskę) - koncepcje przyszłości Polski (wg
Gajowca i Lulka), interpretacja tytułu
- utopia
- mit szklanych domów
9. Treść "Ferdydurke" Gombrowicza oraz
następujących problemów:
- powieść
awangardowa
- groteska
w "Ferdydurke"
- obraz
szkoły i kadry nauczycielskiej
- obraz
rodziny mieszczańskiej (Młodziakowie)
- obraz
dworu ziemiańskiego (Hurleccy)
- obraz
człowieka wg Gombrowicza (Forma, Gęba, Łydka, Pupa)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz