1. Nazwa epoki i ramy czasowe
2. Rewolucja obyczajowa, kultura masowa epoki, rodzące się
totalitaryzmy
3. Filozofia - psychoanaliza Freuda, katastrofizm Spenglera
4. Treść "Przedwiośnia" oraz następujące problemy:
- powieść inicjacyjna (dojrzewanie bohatera, w tym
interpretacja zakończenia powieści, relacje z ojcem i matką, a także
kobietami)
- powieść polityczna (polityczny spór o Polskę) -
koncepcje przyszłości Polski (wg Gajowca i Lulka), interpretacja tytułu
- utopia - mit szklanych domów
5. Treść opowiadania "Sklepów cynamonowych oraz następujących
problemów:
- mityzacja dzieciństwa (motyw domu i
dzieciństwa, arkadii) - mityzacja
- konstrukcja narratora
- oniryzm, nadrealizm, groteska
- relacja ojca z synem i matki z synem
- motyw miasta labiryntu
6. Treść "Ferdydurke" Gombrowicza oraz
następujących problemów:
- powieść awangardowa
- groteska w "Ferdydurke"
- obraz szkoły i kadry nauczycielskiej
- obraz rodziny mieszczańskiej (Młodziakowie)
- obraz dworu ziemiańskiego (Hurleccy)
- obraz człowieka wg Gombrowicza (Forma, Gęba, Łydka,
Pupa)
7.
Poezja XX-lecia (umiejętność przyporządkowania
do ugrupowania, analiza i interpretacja wiersza)
· Julian Tuwim „Do krytyków”
· Julian Tuwim „Słowisień”
· Jan Lechoń „Herostrates”
· Julian Przyboś „Notre-Dame”
· Bruno Jasieński „But w butonierce”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz