poniedziałek, 20 kwietnia 2020

Lekcja nr 11 w systemie zdalnym ( 21 IV 2020 )

Temat: "Niechaj wiosnę, nie Polskę zobaczę..." Poeci Skamandra wobec tradycji literackiej.


Cele lekcji:

  • analiza i interpretacja wiersza "Herostrates" Lechonia
  • odczytanie w wierszu programu poetyckiego grupy Skamander (stosunek do tradycji)


Na dzisiejszej lekcji poznamy wiersz współzałożyciela grupy Skamander - Jana Lechonia. Spróbujemy odnaleźć w "Herostratesie" hasła programu poetyckiego skamandrytów. 

Wykonaj następujące zadania:
  • Zapoznaj się z notatką na marginesie książki (str. 116) dotyczącą postaci Herostratesa.  
  • Przeczytaj uważnie wiersz "Herostrates", a następnie informacje o utworze (str. 117)
  • W ramach analizy i interpretacji wiersza odpowiedz na poniższe pytania. W przypadku trudności skorzystaj z OPRACOWANIA.


  1. Kim jest podmiot liryczny wiersza? Uzasadnij.
  2. Jak poeta postrzega i opisuje Polskę w pierwszych czterech strofach?
  3. Czego domaga się w strofach od piątej do ósmej? Wyjaśnij symboliczny sens tego apelu.
  4. Przedstaw program pozytywny poety. Ku jakim tematom czy wartościom sugeruje zwracać się twórcom poezji. Czy widzisz jakiś związek tego programu z tym, który został wyłożony w wierszu "Do krytyków" Juliana Tuwima?


Odpowiedzi na poniższe pytania prześlij do końca dnia na adres szwedkatarzyna@nukleonik.pl

Proszę o następującą formę tytułu wiadomości: IMIĘ_NAZWISKO_Herostrates

Brak komentarzy:

Renesans - praca klasowa

  RENESANS – PRACA KLASOWA Z KULTURY I LITERATURY ZAGADNIENIA Nazwa i ramy czasowe epoki. Dlaczego renesans jest epoką odkryć? Klu...