Temat: "Niechaj wiosnę, nie Polskę zobaczę..." Poeci Skamandra wobec tradycji literackiej.
Cele lekcji:
- analiza i interpretacja wiersza "Herostrates" Lechonia
- odczytanie w wierszu programu poetyckiego grupy Skamander (stosunek do tradycji)
Na dzisiejszej lekcji poznamy wiersz współzałożyciela grupy Skamander - Jana Lechonia. Spróbujemy odnaleźć w "Herostratesie" hasła programu poetyckiego skamandrytów.
Wykonaj następujące zadania:
- Zapoznaj się z notatką na marginesie książki (str. 116) dotyczącą postaci Herostratesa.
- Przeczytaj uważnie wiersz "Herostrates", a następnie informacje o utworze (str. 117)
- W ramach analizy i interpretacji wiersza odpowiedz na poniższe pytania. W przypadku trudności skorzystaj z OPRACOWANIA.
- Kim jest podmiot liryczny wiersza? Uzasadnij.
- Jak poeta postrzega i opisuje Polskę w pierwszych czterech strofach?
- Czego domaga się w strofach od piątej do ósmej? Wyjaśnij symboliczny sens tego apelu.
- Przedstaw program pozytywny poety. Ku jakim tematom czy wartościom sugeruje zwracać się twórcom poezji. Czy widzisz jakiś związek tego programu z tym, który został wyłożony w wierszu "Do krytyków" Juliana Tuwima?
Odpowiedzi na poniższe pytania prześlij do końca dnia na adres szwedkatarzyna@nukleonik.pl
Proszę o następującą formę tytułu wiadomości: IMIĘ_NAZWISKO_Herostrates
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz