poniedziałek, 20 kwietnia 2020

Lekcja nr 8-9 w systemie zdalnym (21 IV 2020) - klasa IIa

Zanim przejdziesz do dzisiejszej lekcji...


Od kolejnego tygodnia w każdy czwartek o godz. 9:50 lekcja języka polskiego odbędzie się z użyciem platformy Microsoft Teams, czyli będzie to klasyczna wideolekcja.
Standardowo temat i cele lekcji będą zapisane na tablicy online. Z reguły są już wypisane w dniu poprzedzającym daną lekcję.
Kontynuujemy omawianie "Lalki".

Temat: Zmarnowaliście życie moje... Zatruliście dwa pokolenia! Miłość w czasach nieromantycznych, czyli o Wokulskim - romantyku.


Cele lekcji:
  • odnalezienie śladów romantycznego idealizmu w sylwetce głównego bohatera "Lalki"


Wokulski to pozytywista w pełnym słowa tego znaczeniu. Na poprzedniej lekcji zebraliśmy dostatecznie dużo dowodów, które podtrzymują słuszność przypisania bohaterowi etykiety pozytywisty. Dzisiaj spojrzymy na Wokulskiego jako kontynuatora romantycznego idealizmu. Wokulski to także romantyk, który idealizuje swoje uczucie do Łęckiej i w nim upatruje sensu swojego życia.

Wykonaj następujące zadania:

Przypomnij sobie sylwetki poznanych bohaterów romantycznych, np. Gustawa z IV cz. "Dziadów", Wertera. Wyodrębnij ich najważniejsze wspólne cechy, które składają się na obraz kochanka romantycznego. Skorzystaj z NOTATKI

Przeanalizuj dobrane pod kątem omawianego problemu CYTATY Z POWIEŚCI (WOKULSKI - ROMANTYK)

Na podstawie lektury załączonych fragmentów powieści wyślij pięć argumentów (popartych przykładem z życia Wokulskiego), które pozwalają zaliczyć bohatera do galerii romantyków.

Na Twoje argumenty czekam do środy 22 kwietnia, godz. 10:00 na mailu: szwedkatarzyna@nukleonik.pl

Proszę o następujące formę tytułu Twojej wiadomości: IMIĘ_NAZWISKO_Wokulski_romantyk

Brak komentarzy:

Renesans - praca klasowa

  RENESANS – PRACA KLASOWA Z KULTURY I LITERATURY ZAGADNIENIA Nazwa i ramy czasowe epoki. Dlaczego renesans jest epoką odkryć? Klu...