Poniżej lista zadań do wykonania do piątku 27.03.2020 r.
- Zapoznaj się z załączoną prezentacją dotyczącą epoki renesansu oraz wiadomościami z podręcznika (str. 10 - 20), a następnie wykonaj poniższe polecenia:
1. Uzupełnij luki w tekście właściwymi słowami i zatwierdź wynik niebieską ikoną w prawym dolnym rogu.
2. Dokonaj analizy obrazu Narodziny Wenus (str. 11) i wskaż jego związki z zainteresowaniami, światopoglądem ludzi renesansu. Odpowiedź zapisz w zeszycie.
3. Czym różni się średniowieczny twórca od renesansowego artysty? Wskaż dwie fundamentalne różnice.
4. Po wnikliwej analizie tekstu O godności człowieka (str. 19) zinterpretuj metaforę "człowiek rzeźbiarzem samego siebie". Polecenie wykonaj w zeszycie.
2. Dokonaj analizy obrazu Narodziny Wenus (str. 11) i wskaż jego związki z zainteresowaniami, światopoglądem ludzi renesansu. Odpowiedź zapisz w zeszycie.
3. Czym różni się średniowieczny twórca od renesansowego artysty? Wskaż dwie fundamentalne różnice.
4. Po wnikliwej analizie tekstu O godności człowieka (str. 19) zinterpretuj metaforę "człowiek rzeźbiarzem samego siebie". Polecenie wykonaj w zeszycie.
- Obejrzyj film o biografii Jana Kochanowskiego i podaj trzy argumenty poparte przykładami, świadczące o tym, że jest on renesansowym humanistą.
Zastosuj poniższą formę w swoim zeszycie przedmiotowym.
- Przypomnij sobie filozofię starożytnych epikurejczyków i stoików. Wykonaj notatkę w zeszycie. W tym celu skorzystaj z 1. części podręcznika (str. 184-185), a także poniższych filmów:
EPIKUREIZM
STOICYZM
- Jaki starożytny poeta nawiązywał do tych filozofii? Wymień jeden utwór tego poety, w którym znajdziemy echa stoicyzmu i epikureizmu.
- Korzystając z dowolnych źródeł wyjaśnij pojęcie horacjanizmu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz