czwartek, 26 marca 2020

Lekcja nr 2-3 w systemie zdalnym (27 III 2020) - Klasa Ib oraz Id


Temat:  Pieśń o spustoszeniu Podola - liryka apelu.


Cele lekcji: 


  • zapoznanie się z treścią pieśni z kategorii obywatelskich
  • zrozumienie pojęcia cnoty obywatelskiej
  • przypomnienie cech liryki apelu
  • przypomnienie elementu aktu komunikacji oraz sposobów budowania perswazji (funkcja perswazyjna)


Na dzisiejszej lekcji przechodzimy do drugiego rodzaju pieśni Jana Kochanowskiego. Znamy już pieśń filozoficzną. Czas na pieśń obywatelską, wypływającą z miłości do ojczyzny i potrzeby służenia jej.

Żeby dobrze zrozumieć obywatelską troskę Jana Kocjanowskiego, wykonaj następujące zadania:


  • Przeczytaj informacje wprowadzające w kontekst historyczny utworu - strona 71
  • Przeczytaj uważnie pieśń - strony: 71-73. Uważnie, tzn. korzystając z przypisów. Tekst jest trudny bez wsparcia słownika z archaizmami. 
  • Jak już zrozumiesz wszystkie słowa znajdujące się w pieśni, wysłuchaj  recytacji: 



Obejrzyj lekcję nauczyciela polonisty dotyczącą pieśni


W zeszycie napisz odpowiedzi na polecenia 1,2,3,4,6/ s. 74. Potrzebujesz do tego znajomości pojęć kluczowych zamieszczonych w tabelce na stronie 74.

Odpowiedź na polecenie 9/s. 74 prześlij do końca dnia na adres: szwedkatarzyna@nukleonik.pl


Temat:  Przygotowanie do omawiania lektury "Odprawa posłów greckich"

Cele lekcji:
  • zapoznanie się z treścią "Odprawy posłów greckich"
  • wskazanie cech gatunkowych
Na kolejnych lekcjach przechodzimy do problematyki "Odprawy posłów greckich". Przygotuj się do tego poprzez:

  • zapoznanie się z informacjami na stronie 79
  • stworzenie notatki w zeszycie, zawierającej. galerię istotnych postaci biorących udział w akcji
  • stworzenie w zeszycie  planu wydarzeń przedstawionych w dramacie


Powodzenia! 
Gdybyś miał/a jakiekolwiek wątpliwości, pytania, jestem do dyspozycji w godzinach naszej lekcji.




Brak komentarzy:

Renesans - praca klasowa

  RENESANS – PRACA KLASOWA Z KULTURY I LITERATURY ZAGADNIENIA Nazwa i ramy czasowe epoki. Dlaczego renesans jest epoką odkryć? Klu...