czwartek, 16 kwietnia 2020

Lekcja nr 9-10 w systemie zdalnym ( 17 IV 2020 ) - Klasa Ib oraz Id

Temat: Wprowadzenie do problematyki "Trenów". Poezja wobec straty.


Cele lekcji:

  • odniesienie "Trenów" do biografii autora
  • przypomnienie cech gatunkowych trenu
  • zrozumienie pojęcia cyklu poetyckiego
  • analiza i interpretacja Trenu IX


Wykonaj następujące zadania:

  • zapoznaj się z informacjami w podręczniku (str. 100) i wykonaj notatkę w zeszycie, w której uwzględnisz: 1. GENEZĘ TRENÓW,  2. DEFINICJĘ TRENU

  • zapoznaj się z wprowadzeniem do problematyki Trenów nauczyciela polonisty

  • wysłuchaj trenu, z którym na pewno miałaś/eś okazję się zapoznać na wcześniejszym etapie edukacyjnym: TREN VIII Wielkieś mi uczyniła pustki..

  • Zrób notatkę w zeszycie, w której uwzględnisz następujące informacje: 
Podmiot liryczny dostrzega dramatyczne zmiany, jakie zaszły w jego domu po śmierci córki. Dom przed śmiercią ukochanej Urszulki był gwarny, pełny ludzi, radosny wypełniony szczęściem całej rodziny. Po śmierci dziecka jest pusty, cichy, smutny. Tren oparty jest na zasadzie KONTRASTU, który dobitnie wzmacnia dramaturgię PUSTKI, której niczym nie da się wypełnić

Dziś poznamy kolejny tren z cyklu XIX trenów napisanych przez Kochanowskiego - TREN IX

  • przeczytaj utwór - str. 101 w podręczniku
  • odpowiedz na pytania w podręczniku 1, 2, 3, 4, 9/ str. 102 
Na Twoją odpowiedź czekam do soboty 18 kwietnia  na mailu: szwedkatarzyna@nukleonik.pl .


Proszę, aby tytuł maila miał następujący schemat: Imię_Nazwisko_Klasa....TREN IX





Brak komentarzy:

Renesans - praca klasowa

  RENESANS – PRACA KLASOWA Z KULTURY I LITERATURY ZAGADNIENIA Nazwa i ramy czasowe epoki. Dlaczego renesans jest epoką odkryć? Klu...