Temat lekcji: "Czwarta część mgnienia". Człowiek i czas w poezji baroku.
Cele lekcji:
- analiza i interpretacja wiersza Daniela Naborowskiego "Krótkość żywota"
- odnalezienie cech światopoglądu barokowego w utworze
Zapoznaj się z wierszem Daniela Naborowskiego "KRÓTKOŚĆ ŻYWOTA", a następnie wykonaj następujące polecenia do tekstu:
1. Określ nastrój utworu.
2. Wymień argumenty, którymi posłużył się podmiot liryczny, aby uzasadnić tezę o kruchości ludzkiej egzystencji.
3. Naborowski to mistrz konceptu i wyrafinowanej formy. Jakiego konceptu użył w tym wierszu, żeby wyrazić tezę?
4.Przypomnij sobie podstawowe środki wyrazu artystycznego (podręcznik, str. 118-119), a następnie wskaż w wierszu przykłady poniższych środków:
a) hiperbola
b) enumeracja
c) oksymoron
d) paradoks
e) metafora
Zapisz odpowiedzi w zeszycie. Na kolejnej lekcji trzy osoby zostaną poproszone o ich odczytanie.
Jest to kolejna szansa na wyprostowanie trudnej sytuacji w dzienniku ocen...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz